Leta i den här bloggen

fredag 9 januari 2015

Bad taste!

"A Little bad taste is like a nice splash of paprika. We all need a splash of bad taste - it's hearty, it's healthy, it's physical. I Think we could use more of it. No taste is what I'm against".
Detta citat av Diana Vreeland poppade upp i mitt huvud när jag fick frågan om att i egenskap av mitt ENORMA lokalkändisskap klä en (plast)gran utifrån "mitt personliga uttryck". Granen skulle kläs i samband med Edsbyns museums jul-utställning. Kanske poppade citatet upp pga. att utställningen skulle ske på ett museum (Diana Vreeland arrangerade de första modeutställningarna på MET i NY) eller för att jag försökte förklara för representanten från museets konstkommitté att jag vurmar för det som anses tacky och saknar förmåga "att göra fint"? Hur som helst - med Diana Vreelands ledord kan inget gå fel. 

Jane Mansfields variant.

Och min.  
Kanske en överflödig förklaring, men granen består alltså av smaklösa, oäkta smycken, guldspray och bilder samt citat av mina främsta stilikoner som Diana Vreeland, David Bowie, mamma m.fl.
Min man är troligen världens bästa julklappsgivare, så jag fick (förutom alla juveler) boken "The Eye has to travel" och som handlar om Diana Vreeland, så julen har minst sagt gått i hennes tecken. Därför följer fler Vreeland-citat här:
" Exaggegeration is my only reality" Eh, jovars. (foto från 2011: Beth Hansson)
"What do I Think about the way most people dress? Most people are not something one Thinks about" .
Underbar!
 
"You don't have to be born Beautiful to be wildly attractive"
 Bara att älska den va?

7 kommentarer:

  1. Nobody remembers good taste, its overrated and dull! Love your tree and how cool you look tucking into pizza. x

    SvaraRadera
  2. Love tacky Christmas! My tree topper is a Barbie in a silver dress.Just made a bunch of ornaments out of old broken jewelry. As long as it sparkles, it's on the tree.

    Now I want pizza!

    SvaraRadera
  3. I would love to have pizza with you! Your tree is spectacular. Good/bad, control/chaos, nothing exists alone. We need them all.

    SvaraRadera
  4. That tree is fantastic and that pizza looks yummmm!

    SvaraRadera
  5. Underbart att du är tillbaka och delar med dig av din och andras visdom .... looking good !

    SvaraRadera
  6. My goodness, it is so good to see you!! you are as magnificent as ever - Happy New Year!, sorry I'm late to your wonderful party x x x

    SvaraRadera